De ce se strica EGR-ul?
De ce se strica EGR-ul?
Egrul este o piesă importantă a motorului, care joacă un rol esențial în funcționarea eficientă a acestuia. Egrul reglează fluxul de gaze de eșapament care se întorc în cilindru. În acest fel, gazele arse reduc cantitatea de oxigen care se îmbină cu combustibilul în cilindru, ceea ce reduce emisiile nocive și crește randamentul motorului. Cu toate acestea, există anumite motive pentru care un EGR poate eșua.
Principala cauză a eșuării EGR este înfundarea. Acest lucru se poate întâmpla din cauza depunerilor de carbon care se acumulează în timpul funcționării motorului. Aceste depuneri se acumulează pe pereții interioare ai EGR–ului, împiedicând fluxul de gaze de eșapament să treacă prin el. Acest lucru poate duce la scăderea randamentului motorului și la emisii mai mari de gaze de eșapament.
O altă cauză a eșuării EGR poate fi defectarea sau deteriorarea valvulei. Cu timpul, valvele EGR se pot deteriora și pot avea nevoie de înlocuire. Acest lucru se poate întâmpla din cauza zgârieturilor sau fisurilor care se formează în suprafața valvulei. Aceste defecte pot împiedica EGR–ul să funcționeze corect, ceea ce poate duce la scăderea randamentului motorului și la emisii mai mari de gaze de eșapament. În sfârșit, EGR–ul poate eșua din cauza uzurii.
Cu cât este folosit mai mult, cu atât este mai probabil să se defecteze. Acest lucru se poate întâmpla din cauza uzurii generale a componentelor EGR–ului, precum și a depunerilor de carbon care se acumulează pe valvă. Acest lucru împiedică EGR–ul să funcționeze corect, ceea ce poate duce la scăderea randamentului motorului și la emisii mai mari de gaze de eșapament. În concluzie, există mai multe cauze pentru care EGR–ul poate eșua. Acestea includ înfundarea, defectarea sau deteriorarea valvulei și uzura. Acestea pot provoca scăderea randamentului motorului și emisii mai mari de gaze de eșapament. Din acest motiv, este important să se efectueze inspectări periodice ale EGR–ului pentru a preveni eșuarea acestuia.
Codurile de eroare comune EGR
La supapele EGR de model mai recent sunt comune următoarele coduri de eroare:
P0400: Defecțiune debit EGR
P0401: Debit insuficient EGR detectat
P0402: Debit excesiv EGR detectat
P0403: Defecțiune a circuitului EGR
P0404: Domeniul/performanța circuitului EGR
P0405: Circuitul senzorului EGR A scăzut
P0406: Senzor EGR A circuit ridicat
P0407: Circuitul B al senzorului EGR scăzut
P0408: Senzor EGR B circuit ridicat
P1403: Solenoid EGR scăzut
P1404: Sistem EGR – eroare de pilon al supapei închise
P1405: Solenoid EGR ridicat
P1406: Eroare de poziție a pinului sistemului EGR