Ce este valva EGR
EGR–ul (valva de recirculare a gazelor arse) este una dintre componentele esențiale ale unui motor modern, care are drept scop reducerea emisiilor de oxizi de azot (NOx). Acest dispozitiv controlează cantitatea de gaze arse care sunt recirculate în sistemul de admisie, care, la rândul său, reduce cantitatea de NOx care sunt eliberate în atmosferă. EGR–ul controlează cantitatea de gaze arse care sunt recirculate în sistemul de admisie prin deschiderea și închiderea unui orificiu de control. Orificiul de control este controlat de o supapă de comandă electronică care este activată de sistemul de control al motorului. Când motorul funcționează, sistemul de control al motorului detectează un nivel de presiune ridicată în sistem și comandă deschiderea supapei EGR. Acest lucru permite recircularea unei cantități specifice de gaze arse în sistemul de admisie, reducând emisiile de NOx.
Supapa EGR este compusă dintr–un corp de supapă, una sau mai multe cuplaje de acționare, o garnitură și un mecanism de control. Corpul supapei este conectat la sistemul de admisie și alimentează gaze arse către sistem. Cuplajele de acționare permit controlul fluxului de gaze, iar garnitura și mecanismul de control asigură etanșarea, deschiderea și închiderea orificiului de control..
Supapa EGR are două setări principale: deschis și închis, deși poziția poate varia oriunde între ele. Ea este închisă când motorul pornește. În ralanti și la viteze mici, este necesară doar o cantitate mică de putere și, prin urmare, doar o cantitate mică de oxigen. Cand este nevoie de mai mult cuplu și putere, de exemplu în timpul accelerației, supapa EGR se închide pentru a asigura cât mai mult oxigen sa intre în camera de ardere a combustibilului.
De ce eșuează supapele EGR?
Supapele EGR funcționează într-un mediu ostil, astfel încât în timp vor suferi uzură. Cu toate acestea, cea mai mare cauză a defecțiunii este acumularea de particule de carbon din gazele de eșapament de-a lungul pasajelor EGR și ale sistemului de admisie.
Codurile de eroare comune EGR
La supapele EGR de model mai recent sunt comune următoarele coduri de eroare:
P0400: Defecțiune debit EGR
P0401: Debit insuficient EGR detectat
P0402: Debit excesiv EGR detectat
P0403: Defecțiune a circuitului EGR
P0404: Domeniul/performanța circuitului EGR
P0405: Circuitul senzorului EGR A scăzut
P0406: Senzor EGR A circuit ridicat
P0407: Circuitul B al senzorului EGR scăzut
P0408: Senzor EGR B circuit ridicat
P1403: Solenoid EGR scăzut
P1404: Sistem EGR – eroare de pilon al supapei închise
P1405: Solenoid EGR ridicat
P1406: Eroare de poziție a pinului sistemului EGR